Allmänna villkor
Order
När du genomfört ditt köp skickas en orderbekräftelse till din mejl. Det är viktigt att du sparar detta mejl, då det kommer fungera som ditt kvitto!
Får du ingen orderbekräftelse samma dag som du gjort din beställning ber vi er kontakta oss, då det kan betyda att du skrivit in fel e-postadress. Kolla även din skräppost.
När dina varor är redo att levereras skickas en bekräftelse via mejl.
Du får ett sms från transportören när paketet finns att hämtas på utdelningsstället eller när det är levererat i din postlåda.
Du får ett sms från transportören när paketet finns att hämtas på utdelningsstället eller när det är levererat i din postlåda.
Obs! Var noga med att ange ett korrekt svenskt mobilnummer.
Genom Klarnas betallösning får du även en faktura via din epost eller ditt Klarna-konto.
Vi kategoriserar vårt lagersaldo i fyra nivåer:
- Ej i lager - Betyder att produkten är slut, och går inte att köpa.
- Längre leveranstid - Betyder att produkten skickas från annat lager, därför dröjer leveransen längre än vanligt.
- Lågt lagersaldo - Betyder att vi har få i lager, och kan inte garantera att vi kan leverera produkten.
- Finns i lager - Betyder att vi har produkten hemma, och kan leverera utan problem.
Observera att det endast är du som beställare som kan hämta ut paketet.
För eventuella ändringar i ordern, vänligen kontakta oss snarast möjligt och senast kl. 09:00 dagen efter beställningen gjordes.
Personuppgifter
Kundnummer erhålles vid första köptillfället. Ordernummer är unikt för varje order.Dina lämnade uppgifter (namn, adress & telefonnummer) lagras enbart i Playbox orderregister. Uppgifterna skyddas enligt dataskyddsförordningen (GDPR) och lämnas aldrig olovligen ut till tredje part. Dessa uppgifter används endast av Playbox för att underlätta vår kundkontakt och för att fullgöra våra åtaganden.
E-postadress lagras i Playbox orderregister, samt i Mailchimp, i syfte för Playbox att skicka ut nyhetsbrev och använda sig av remarketing.
Genom att klicka på "Gå till betalning" godkänner du Playbox allmänna villkor.
Du kan läsa mer om vår integritetspolicy här
Leverans
Leveranser sker i samarbete med Schenker och PostNord. Ditt paket levereras antingen till dörr eller närmsta paketombud beroende på storlek, vikt och värde.
Inom Sverige skickar vi fraktfritt via Schenker Ombudspaket och PostNord Varubrev om du beställer varor för mer än 399 SEK. Frakten är 49 SEK för beställningar under 399 SEK.
Leveranstiden från vårt lager är normalt 1–3 arbetsdagar. Transportörens leveranstid tillkommer.
Inom Sverige skickar vi fraktfritt via Schenker Ombudspaket och PostNord Varubrev om du beställer varor för mer än 399 SEK. Frakten är 49 SEK för beställningar under 399 SEK.
Leveranstiden från vårt lager är normalt 1–3 arbetsdagar. Transportörens leveranstid tillkommer.
Schenker
Schenker Ombudspaket innebär att du hämtar paketet på det serviceställe som ligger närmst det angivna postnumret. Sms-avisering skickas ut så snart paketet finns att hämtas. Har du inte angett ett korrekt mobilnummer vid beställningen så får du en pappersavi i brevlådan några dagar senare. Vid uthämtning skall giltig legitimation uppvisas. Hämtas paketet inte ut av dig själv krävs uppvisande av såväl ditt som uthämtarens legitimation.
Early Bird & PostNord
Mindre paket som väger under 500 gram levereras med Early Bird eller med PostNord Varubrev. Leveransen delas ut under tidig morgon och dagtid. Om paketet inte får plats i postlådan levereras det vid din dörr.
Observera att det alltid är upp till Playbox att avgöra transportör.
Betalning
Vi erbjuder Klarna Checkout som betallösning som gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet.
Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.
Playbox AB har rätt att ta betalt redan i samband med beställningen om inte fakturabetalning eller annat liknande betalsätt valts av dig och godkänts av oss.
Playbox AB lagrar eller hanterar inte några bank- eller kreditkortsnummer.
Paket som inte hämtas ut
Har du ett levererat paket som du inte hämtat ut skickas det tillbaka till oss efter 14 dagar.
Om vi får tillbaka paket som ej blivit utlösta från utlämningsstället, förbehåller sig Playbox rätten att debitera kostnaden för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnader (f.n 200 SEK). Denna avgift drar vi av på din återbetalning genom Klarna. Om ordervärdet underskrider 200 SEK görs ingen återbetalning, och Playbox behåller hela summan.
Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.
Reklamationer
Är levererad vara felaktig eller skadad kan du reklamera den. Vi ber dig då först mejla in ditt ärende på kundservice@playbox.se och ange ditt ordernummer.
Vår kundtjänst kommer sedan återkomma till dig för vidare åtgärd i ärendet. Ditt orderbekräftelse-mejl är ditt garantibevis/kvitto.
Garantin omfattar ej transportkostnader.
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens beslut.
Retur
Du har rätt att returnera en eller flera produkter mot återbetalning inom 14 dagar efter att du mottagit din beställning. Du har rätt att byta din order inom 30 dagar efter att du mottagit din beställning. Kontakta oss via mejl på kundservice@playbox.se för att anmäla din retur. Ange RETUR (ditt ordernummer) i ämnesraden.
Läs noggrant igenom nedan punkter som gäller för godkänd retur:
- Produkten ska vara i samma skick som när den mottogs.
- Produkten ska ligga i sin originalförpackning.
- Returer ska skickas som paket, inte mot postförskott.
- Produkter som köps direkt via vår webbplats måste returneras till vårt lager för att ett byte ska kunna ske. Produkterna kan inte bytas hos en av våra återförsäljare.
- Vi återbetalar alltid det belopp du har betalat för respektive produkt vid retur. Vid köp med rabatt får du tillbaka det rabatterade priset för produkten.
- För att vi ska kunna lösa ärendet så snabbt som möjligt är det viktigt att ni skickar med följesedeln i returen.
Vid kampanjer kan särskilda regler gälla vid exempelvis retur.
Vänligen observera att du som kund betalar returkostnaden (utom när produkten är defekt eller om vi har packat fel).
RETURADRESS:
Playbox AB
Spångatan 4
343 34 Älmhult
Sverige
Spångatan 4
343 34 Älmhult
Sverige
Cookies
Enligt lagen om elektronisk kommunikation måste vi informera dig som besöker vår webbplats om att vi använder cookies. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information. Cookies används av rent tekniska skäl för att förbättra webbplatsens funktionalitet. Det finns två sorters cookies, en sort som sparar en fil permanent på din dator och en annan sort som sparas temporärt under tiden du befinner dig på webbplatsen.
Vi använder oss av temporära cookie-filer som finns sparade så länge du är inloggad. Under tiden du är inne och handlar i webbutiken har du ett unikt, tillfälligt, sessions-id som raderas så fort du loggat ut (utloggning sker automatiskt efter 30 minuters inaktivitet).
Vi använder oss av temporära cookie-filer som finns sparade så länge du är inloggad. Under tiden du är inne och handlar i webbutiken har du ett unikt, tillfälligt, sessions-id som raderas så fort du loggat ut (utloggning sker automatiskt efter 30 minuters inaktivitet).
Övrigt
Vi följer Konsumentverkets regler för e-handel och returer.
Man måste vara över 18 år för att handla av oss.
Alla priser är inkl. moms.
Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar, pris samt korrekturfel.
Av tekniska skäl kan färgerna på hemsidan avvika något från verkligheten.
Playbox ansvarar inte för komplikationer som uppkommer i samband med användning av våra produkter. Tänk därför på att alltid skydda ömtåliga arbetsytor när du använder Playbox produkter!
Vi rekommenderar våra kunder att alltid följa de instruktioner och åldersanvisningar som anges för våra artiklar.
Säte
Play Box Aktiebolag
Org.nr 556509–6384
Spångatan 4
343 34 Älmhult
Org.nr 556509–6384
Spångatan 4
343 34 Älmhult
Sverige